הורות יצירתית שמאמינה בילדים

לא פשוט בתקופה של היום לגדל אותם ולזכור תוך כדי, להנות מכל רגע. אם עוצרים רגע ונזכרים שהם בעצם הכי חשובים ושהם גדלים כל כך מהר נבין שיש להתענג על כל רגע. ילדיסקו- הבלוג הכי שובב בסביבה מנסה לשנן לעצמו ולכם את זה בדיוק. יצירה, השראה, רעיונות והמלצות שיעשו לכם את ההבדל.



יום שבת, 21 במרץ 2009

atelier (ושיטת Regio Emilia)




פינת עבודה הינה דבר מקובל בביתינו, בין אם זו פינה או חדר של ממש. אם חושבים על זה, אז למה לא ליצור גם לקטנים פינה שכזו? אזור שבו ניתן לחוות, ליצור, לחקור ולהתנסות- ללמוד מתוך החוויה. מקום נעים, עם נגישות, זמינות, והתאמה למידותיהם של המשתמשים. מבחר חומרים ונוחות עם הקפדה על סדר ואירגון ואווירה נעימה של חלל.

האטלייר (=סטודיו, חדר עבודה של אמן) מצוי באופן טבעי בבתי הספר של שיטת "אמיליה רג'יו" אשר דוגלת באסתטיקה ושילוב היצירה וההתנסות בלמידה חוקרת ומתנסה.

מטרת האטלייר בבתי הספר האלו לספק מרחב שבו ישנה הזדמנות לחקור ולהתנסות במגוון של מדיות וחומרים. האטלייר אורגן כך שלילדים יהיה הזמן, האינפורמציה, ההשראה והחומרים, כך שיוכלו לבטא עצמם ואת החקירה וההבנה שלהם דרך "100 השפות השונות".

האסתטיקה של האטליירים של ER, מלהיבים ומעוררי השראה. השימוש במרחב, אופן הצגת החומרים והצגת העבודות של התלמידים הינם יוצאי דופן. בהחלט שווה לשקול מחדש יצרת חלל נוסף בבית, שמיועד לכך וערכו יתגלה במהרה ככוכב אמיתי, כמעט כמו המטבח.


השיר של מייסד השיטה, לונס מרגוזי 100 השפות השונות- מסביר בפשטות את התפיסה של Reggio Emilia

Reggio Emilia- קצת על השיטה גישה

מה זה 100 השפת של הילדים?
מדובר בשפה סימבולית אשר כוללת: ציור, פיסול, משחק דרמטי, וכתיבה אשר משמשים לייצוג תהליך החשיבה והתאוריות של הילד. בעת עבודת הילד על מציאת פיתרונות ורעיונות, מעודדים אותם לתאר את ההבנות שלהם על ידי שימוש של ייצוגים שונים. עם התפתחות החשיבה, מעודדים את הילדים לחקור מחדש את אופן ההיצג שלהם ולנחליט אם אותם היצגים מתאימים או שיש לשנותם. מורים וילדים עובדים יחדיו בכדי לההביע את הכוונה.

בלוג העוסק בנושא בית ספר בבית ( home schooling)- בהשראה של שיטת ר'גיו אמיליה, עם חומר תאורטי ורעיונות עבודה עם ילדים

An explanatory quote from The Hundred Languages of Children:


A Space That Teaches
The environment is seen here as educating the child; in fact it is considered as 'the third educator' along with the team of two teachers.

In order to act as an educator for the child, the environment has to be flexible: it must undergo frequent modification by the children and the teachers in order to remain up-to-date and responsive to their needs to be protagonists in constructing their knowledge. All the things that surround the people in the school and that they use — the objects, the materials, and the structures — are seen not as passive elements but on the contrary as elements that condition and are conditioned by the actions of children and adults who are active in it.

2 comments:

  1. יופי של גישה. אני תוהה כמה זה יהיה פרקטי אצלנו. במילא כל הבית (כולל הסלון) הפך לאטלייה של הילדים, חחח.

    השבמחק
  2. כנ"ל, אין מקום שהחפצים שלה מופיעים בו, אין, פשוט אין. אני יכולה לישון על מכונית צעצוע קטנה מתחת לכרית ולמצוא במגירות המטבח מיני "מטמונים" (פעם מצאתי חתיכת בננה שמאסו בה ונפטרו ממנה בדרך מקורית) או כמעט לשבור הראש בהחלקה על נייר מדבקות בדרך למקלחת. ואין לי ממש פינת עבודה (למרות שאינשאללה תהיה בקרוב) אבל יש לה שלל אינסטרומנטים ליצירה ושולחן נוח בגובה הנכון שאפשר להתחרע עליו...
    יום מקסים בובה

    השבמחק

Related Posts with Thumbnails